سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات

اصرار هاشمی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا

بسم رب المهدی...

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی دیروز در مطلبی به نقل از رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام در توضیح کتاب صراحت نامه  , باز هم در یک جریان از پیش تعریف شده سعی در حذف شعار مرگ بر آمریکا  از زبان مردم ایران کرد  و این بار  با طرح این مسئله که مرگ بر آمریکا شعاری بود که امام راحل نیز با حذف آن موافق بودند  تلاش نمود به گونه ای مسئله رابطه با آمریکا را جلوه دهد که این امر یک امر طبیعی و پیش بینی شده توسط امام راحل بوده است .

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از صحبت های با طرح این مسئله که کتاب صراحت نامه قبل از چاپ خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده و تا ایشان مشکلات آن را یادآوری کنند تلاش کرده که موضوعات کتاب و از جمله طرح نفی شعار مرگ بر آمریکا را مدنظر مقام معظم رهبری نشان دهند .

در ادامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مصلحت را در این دیده اند که با طرح آیه 108 سوره مبارکه انعام , شعار مرگ بر آمریکا را یک موضوع ضدقرآنی معرفی و قلمداد کنند .

به هر حال آن گونه که این روزها خیلی رواج یافته مصادره راه و رسم امام راحل (ره) به نفع خود است کاری که نوه های ایشان به نوعی و آقای هاشمی رفسنجانی که تنها خود را یار  صمیمی امام خمینی می دانند به نوعی دیگر بر آن می کوبند .

امام خمینی (ره) در صحبت های صریح خود در بین آحاد مردم که مستندات آن در صداوسیما و صحیفه نور موجود می باشد بحث رابطه با آمریکا صریحا زیر سوال برده و این موضوع را  به دلیل خوی استکباری و دشمنی آمریکا با مستضعفین جهان یک امرناشدنی ذکر می کنند . حتی در جائی از واژه " مرگ بر آمریکا " صریحا نام می برند و در دیدار با شهدای فاجع? 7 تیر و اعضای دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی  می فرمایند :  بیجهت نیست که در آن نطقهای با اجتماع زیاد روز عاشورا سوت می‏زنند و کف می‏زنند. امام مظلوم ما به شهادت رسیده، روز شهادت امام مظلوم ما، پای نطق و سخنرانی یک نفر آدمی که با آنها دوست است کف می‏زنند و سوت می‏کشند و امریکا را از یاد می‏برند. خط این بود که اصلاً امریکامنسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‏کردند تا امریکا منسی بشود، یک دسته «اللّه‏ اکبر» را کنار می‏گذاشتند، سوت می‏زدند و کف می‏زدند آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضی? مرگ بر امریکا منسی بشود. "

نکته دیگر آنکه در صورتی که امام مخالف این شعار بودند آیا شجاعت آن را نداشتند که به مردم و مسئولین در این خصوص گوشزد نمایند ؟

جالب تر اینکه در این سخنان  ارائه یک کتاب به مقام معظم رهبری را مجوزی برای موافقت ایشان با نفی شعار مرگ بر آمریکا می دانند . در حالیکه معظم له در فرمایشات صریح خودشان نسبت به آمریکا و ایادی استکبار به صورت واضح و صریح موضع گرفته و در سخنرانی خود در تاریخ 2/1/92 عنوان کرده اند : " من به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم "

نکته آخر اینکه گرچه در این آیه قرآن به مسلمانان دستور داده شده که به بت ها دشنام و فحش ندهند چون این کار باعث توهین مشرکان به مقدسات مسلمانان و گمراهی بیشتر آنان می شود ولی در آیات دیگری از قرآن رسما خداوند بر ظالمین , کاذبین و ... لعنت می فرستد . در این صورت آیه هایی که در آن لعنت خداوند بر ظالمین , کاذبین و ... را  چگونه باید تفسیر کرد ؟

نمونه ای از این آیات در زیر آمده است :

" فَلَمَّا جَاءهُم مَّا عَرَفُواْ کَفَرُواْ بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّه عَلَى الْکَافِرِینَ  " سوره بقره آیه 89

" فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ " سوره آل عمران آیه 61

" فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَیْنَهُمْ أَن لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ " سوره اعراف  آیه 44

و چندین آیه دیگر که در این مختصر یادداشت جای طرح کردن آن نیست .

باید از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرسید که لعنت های زیارت عاشورا را باید با چه مصلحت سنجی تفسیر به این کرد که نباید به دشمنان و ... فحش و ناسزا داد  ؟  یا اصل تبری که از فروع دین مبین اسلام و مذهب تشیع است را چگونه باید تفسیر کرد ؟

آنچه مشخص است این است که سایت هاشمی رفسنجانی طی یک جریان از پیش تعریف شده با روش های مختلف اعم از مصاحبه , بیان خاطره , ارانه نظر به ظاهر کارشناسی شده و ... سعی دارد  زمینه ای برای رابطه تمام عیار با آمریکا فراهم کند . رابطه ای که در آن تمام خصومت ها و عداوت ها و دشمنی های آمریکا بر علیه ملت ایران فراموش شود , شعار مرگ بر آمریکا به کناری گذاشته شود و چشم بر توقعات نابجای امریکا و ایادی استکبار از کشور جمهوری اسلامی ایران بسته شود .

این نکته را باید به دوستان مصلحت اندیش و رابطه دوست گوشزد کنیم ملتی که بعد از کودتای 28 مرداد طعم تلخ استکبار آمریکائی  و دشمنی آنها را چشیده اند و صدها هزار جوان خود فدای مبارزه با این دشمنی ها کرده اند با چند خاطره ای که در محافل خصوصی گفته شده و به صورت یک طرفه نقل می شود این دشمنی ها را فراموش نمی کنند .

سیاست جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار جهانی عوض نشده است امروز تاکتیک عوض شده و نام این تاکتیک را نرمش قهرمانانه گذاشته اند . نرمشی که قهرمانانه به آمریکا فرصت می دهد خود را تغییر دهد و حقوق اساسی ما را بپذیرد  نه نرمشی که ذلیلانه ما را مجبور به  تغییر از اصول اساسی خودمان کند